tisdag 28 april 2009

Smilla Katt kom inhoppandes på tre ben!!! - och litet till / Bästa tänk om

Jättesant. Trodde hon varit i slagsmål eller blivit slagen. Sen såg jag, hon hade höger framtass under halsbandet!
Smilla spanar...
Den satt fast där med halsbandet som nåt slags mitella. Löjlig syn. Hon jamade uppgivet och misstänkte nog att hon var jättesjuk.

i trädgården blommar tulipaner
När husse försiktigt (katter har klor!) lirkat fram tassen igen stack hon direkt till matskålen!
Så kan det gå för en katt.
...och förgätmigejer
Dagen började med bästa vädret igen. Har just fått på mig brallorna och ska till båten. Båtfärg är dyrt som sjutton, men måste på lilla båtens lilla botten för att inte de eländiga havstulipanena ska sätta sig där.
...men små vivor får gärna sitta i trädgården.
Nå det är litet brådis. Lagom brådis faktiskt. Hörde på raddion att det fuskas med köttfärsen igen. Ska inte köpa sån på ICA eller Coop. Konsum Värmland ligger tydligen sämst till. Undrar just om de inte vill träna folks magar att tåla bakterier inför kommande semesterresor till varma länder...

Sen var det hockeyVM. Lettland, enkel match för di blågule. Enström blev både gul och blå, domaren blåste litet som han tyckte, och svenskarna fick ingen fart på nånting. Tråkigt. Nästan som Zlatan i förra matchen. Men vi får väl komma igen som det heter. Konstig tid att lira hockey på, nu är det ju kulan i luften som borde gälla. / Bästa Tänk om

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Katter har en förmåga att se mycket förnärmade ut. Som om de hamnat i en situation HUSSE eller MATTE satt dem i...Bra att hon tog sej hem, i alla fall.

    Vackra blommor. Växer de kring ditt hus?

    Nu är min balkong här mitt i storstaden full av växter, frön på groning och nysatta plantor. Måste hejda mej nu. Vet hur det brukar bli. Men härligt är det(se min blogg).

    Ha en skön afton och klapp till Smilla.//Kao

    SvaraRadera
  2. Stackars lilla Smilla! Det där hände min hund Goldie också. Oj så ynklig hon såg ut!

    Hmmm...harkel....köttfärsen Uno, den ska du byta ut mot vegetarisk! För den är garanterat bakteriefri.

    Har ett littet in memoriam hos mig idag.
    Kram!

    A-Linda

    SvaraRadera