fredag 24 april 2009

Jag pissar gärna om jag får ett jobb!!! / Bästa Tänk om

Hörde att kommuner vill drogtesta dem som de anställer. Jättebra! Jag pissar gärna. Det lättar ofta på. Och en litet sketet blodprov kan jag också ge om jag får jobb! No problems.

Om kommunerna bara vill ha mig nykter och skötsam ställer jag upp direkt.
Undrar just hur andra har det. De som redan finns på höga befattningar. Blir de kollade? Blir de blodtestade?

Nä, trodde inte det. Det kan festas rejält i deras kretsar. Jag har inget emot det i princip, men tycker nog att det som gäller nyanställda också ska gälla dem som redan har säkra jobb.
Vem vågar testa kanslichefen? Vem vågar ens fråga gatukontorets chef om han alkoholvanor?
Nej, tester ska gälla dem längst ned.

Jag tycker, som sagt, att det är bra, men ska det inte gälla samtliga anställda. En smygalkis kan ställa till med stora problem.
Nå, borde det inte gälla riksdagsmän också? Borde inte partigängare kollas nogrannare? Jag tycker det.

Särskild de som jobbar internationellt. En full ambassadör på mottagningen är inte kul.

Well, det blir kväll. En resenär ska komma hem till god mat och varma famnar. Vädret är det bästa på hela våren, och jag är lika glad som björkens nyutsprungna löv. När björkens blad är som musöron är det frätt tid att fiska efter bäcköring! Kram och krams från / Bästa tänk om

4 kommentarer:

  1. Hej
    Tack för datortipset! Jag överväger att köpa en Acer (se mitt inlägg idag) Hur verkar den jämfört med den du har?
    Trevlig helg!
    i-)

    SvaraRadera
  2. Det bästa med min Acer är skärmen som är hyfsat stor med bra upplösning. Just nu sitter och kollar resenärens bilder, 12000 styck samt ett antal videofilmer från hela kontinenten. Pirayorna verkade vara goda att äta. Uno

    SvaraRadera
  3. Hej
    Tack för tipsen! Google chrome och speeditup har gjort att den gamla datorn nästan känns ny.
    Men en bärbar av något slag skall det bli.
    Hoppas att du får en skön söndag!
    i-)

    SvaraRadera
  4. Gunnar - bärbar är ett plus i alla lägen. Utom när man ska mecka själv med datorn, men sånt överlåter jag till ungdomar som kan. Må väl, lycka till med Google. Uno

    SvaraRadera