lördag 27 juni 2009

Vilken häftig förlust!!! Nu drar vi ut på havet / Bästa Tänk om

Vilken match!!! Jag är full av beundran. Vilka lirare, vilka coacher, vilka mål!!! Snacka om lagmoral. Jo, jag vet att England vann, men spelet var Sveriges. På straffar kan allt hända, och det blev litet fel för vår del, stolpe i stället för mål. Men ändå, sällan har jag känt mig så bra efter en förlust i fotboll.
Lilla frun i Lilla Frun
Nå, havet väntar. Lilla Frun väntar, men lilla frun är ute och kutar just nu. Den första är båten, den andra min älskade kvinna. Finns det något bättre än att vara med lilla frun i Lilla Frun!!!

Nå, vi drar ut till de yttre öarna, hittar oss en natthamn, lagar litet mat, kanske något glas vin eller någon snaps därtill. En gång köpte vi frysta kräftor som fick tina i kölsvinet, perfekt.

Läste om Zimbabwe i morse, inte kul alls. De diamanter som hittats i Nyangaområdet har armén lagt beslag på. Byborna blev slavarbetare i armens diamantgruva. Över 200 människor mördades kallblodigt vid övertagandet.

Men solen är kul, vädret härhemma är toppen, nu ska det seglas!!!!/ Bästa Tänk om

2 kommentarer:

  1. Hej
    Vi var några som kollade tillsammans o hade missat matchstarten.Slog på när andra halvlek började.vilken härlig o spännande halvlek det blev!Framtiden för svensklandslagsfotboll ser ganska ljus ut tycker jag.
    i-)

    SvaraRadera
  2. ...jadu, tror A-landslaget skulle få stora problem i en match mot dessa härliga killar i "det nya landslaget"! Det var ovanligt kul att se matchen och visst stod grabbarna som STORA vinnare...trots förlusten!

    Må gott under seglen, må vinden bara god! ;-)

    SvaraRadera