onsdag 17 juni 2009

När får man vara personlig i bloggen / Bästa Tänk om

Undrar bara. Har kommenterat då och då i en annan blogg, ibland litet personligt, liksom mellan polare, litet lätt.
Personen jag på ett grekiskt berg...

Varje gång har jag fått ett mail som säger att jag inte håller mig till "policyn". Synd, eftersom jag gillar bloggen och det bloggaren tar upp är viktiga saker som berör också mig.

Nu har jag blivit "spam" i hans blogg. Dvs skit. Orsaken enligt bloggaren är att jag är personlig, dvs inte korrekt politisk eller så. Men jag är sån. Jag är en person, och mina åsikter är självklart personliga. Hur skulle det annars se ut?

Jo, jag är litet putt. Framförallt eftersom jag gillar bloggarens åsikter och hans sätt att blogga. Borde han inte i stället vara litet glad? Är bloggen att likna vid ett bankärende eller en inlaga till domstolen?

Sist hälsade jag honom välkommen tillbaka efter ett datastrul. Då högg han igen. Personligt, var orsaken. Han vill endast ha kommentarer om skrivet, inte om att han faktiskt gör en välgärning.

Nå, nu är det slut med ammunitionen, och jag vill ju för allt i livet inte skjuta karlen, tvärtom skjutsa på honom mer. Jag önskar att vissa människor vore bara litet mer flexibla i huvet, förstod att lämna plats för hela människan. Det var allt för idag. Nu ska jag till Södermanland och bli intervjuad, kul men nervöst. / Bästa Tänk om

5 kommentarer:

  1. I min blogg är nästan allt tillåtet... tom att inte dela min uppfattning...
    För övrigt är allt personligt på nå´t sätt, den som tror sig vara strikt "objektiv" eller "saklig" bedrar sig själv!
    Vad vi blir glada av är också personligt... det som mest skulle glädja mig nu är att den "gamla" AB-bloggen kom tillbaka...
    Lycka till i Södermanland!
    Leo Beata

    SvaraRadera
  2. Hoppas intervjun gick bra! ;-) ...och lite personligt ger bara mersmak!

    Ha en riktigt go och skön Midsommar!

    SvaraRadera
  3. Beata, gäller Jinges blogg som jag egentligen gillar. Men attityden... Uno

    SvaraRadera
  4. Thomas, tror det gick bra. Hela förmiddan, mangling, men det kändes ändå fint bakom all nervositet. Jag kan ju jobbet!!! Tack för peppning!!! Uno

    SvaraRadera
  5. Så då är du snart back on track hoppas man ju!

    Ha det på blåskusten Uno, på måndag hämtar jag féskebåten, sen tar vi stortorsken ska du se!

    Enrisrökt torsk ... dé du!

    SvaraRadera