onsdag 3 juni 2009

Utvisa Migrationsverket / Bästa Tänk om

Det är skillnad mellan att vakna och att vakna upp. Migrationsverket vaknar bara. Vi andra vaknar upp.

En cancersjuk, svårt torterad man ska utvisas trots sjukdom och väntande tortyr. Vi har inte råd med såna flyktingar, vi behöver bara de friska och välutbildade. Ändå har mannen en hustru och ett barn i Sverige.
Ytterst ansvarig; Tobias Billström
Humanism hette ett ord för inte så länge sen. Minns ni det? Det handlade om att vi människor ska ta hand om varandra, bry oss om varandra, vilja vara stöd och hjälp för varandra.
Cynisk, eller? Eliasson ler bara mer ju fler som kan utvisas...
Ett annat ord hette solidaritet; att vi ställer upp för varandra, arbetar för varandra, bryr oss om varandra.

Aliens (Alliansregeringen) - och innan dess Perssonregimen - har suddat ut begreppen. Nu gäller bara JAG. Men när JAG ballar ur finns inga som solidariskt ställer upp, hjälper eller bryr sig om.

Det var faktiskt bättre förr. Det var bättre innan de rika åter stängde in sig bakom sina murar, innan Djursholmsandan fick sprida sig över landet som ett slags böldpest. Det var bättre när du var jag och jag var du.

Migrationsverket är den yttersta konsekvensen av något som kan kallas samhällets totala kollaps.
Ett samhälle innebär nämligen att alla gememsamt ska bidra till att det utvecklas, och att alla ska kunna få stöd när allt ballar ur. För så gör det ibland.

Till Migrationsverket skickar jag mitt allra värsta FY FAN!!! Hur jävlig får man bli? Jag har i det längsta velat tro att Sverige varit ett mänskligt samhälle, nu vet jag att det inte stämmer. Det sitter bödlar i kostym i "Utvisningsverket"!!! Utvisa dem i stället! / Bästa Tänk om

2 kommentarer:

  1. Har skrivit om fallet med John Olasupo...svårt sjuk/döende i Parkinssons som utvisades till Nigeria...som vägrade ta emot honom och han flögs till Sverige igen...migrationsverket beter sig som omänskligt iskalla psykopater...och jag som du pekar på ledningen...
    ...jag är rädd att skiten de uppvisar, denna omänskliga brist på empati sprider sig!

    Men må gott Uno!
    Mvh "Vargen"

    SvaraRadera
  2. Vargen, jag är rädd att vi bara ser ytan på skiten. Alla som är nästandödssjuka, vad händer med dem. Förr kunde det räcka med att någon var hotad i hemlandet, sån är också lagen skriven. Nu gäller nästan att den som får komma in måste ha blivit mördad i hemlandet, dvs absurditeterna sprider sig. Må väl och hugg vid behov!!!

    SvaraRadera