tisdag 9 juni 2009

Efter valet / Bästa Tänk om

Vad trodde dom? Att folk skulle rusa till valurnorna, eller? EU är långt bort men bestämmer ändå allt som vi tillåter dem att göra. I Danmark kan bara danska köpa stugor, men det gäller inte här.
Här är jag på själva Grenen, Skagens udde...
Sossarna lade sig plattast möjligt inför EU. Snuset höll på att ryka i farten. Jag snusar, men det ryker inte som de jävvla ciggaretter jag konsumerade förut.

Dom som rusade var de förbannade, de som kände plikten att rösta och de som gillar EU. Att ingen utom Piratpartiet fattat att Internet är allemans kommunikation är ju löjligt...

Jag var varken eller. Jag röstade för att rösta. Hela familjen gjorde så. Jag kryssade Isabella Lövin. En annan kryssade Schyman. Kvinnor hela vägen. Inte en jävla machopirat!
Egyptisk modig kvinna som platser väl i EU - Nawal al Sadaawi signerar i Edinburgh, Läs henne!
E4. Låter som en väg. Är en väg. Mellan Vättern och Mjölby skulle jag passera en långtradare i 120 knyck. Kollade bakåt - inget syntes. Drog om. Då fick jag ett jäkla helljus i häcken. En jävla BMW kom i tvåhundra, som på autobahn, som en kanonkula, en jävla typ som kan burn in hell enligt mig.
Frankrike, vinodlingar...
Därefter blev jag trackad av fler att samma sort innan jag i Norrköping tryggt kunde vika av på mindre vägar norrut. En resa, men också en helt onödig risk. Att fara är att resa och att resa är alltid en fara. / Bästa Tänk om

4 kommentarer:

  1. Hetsa inte upp dig i trafiken - det är för farligt - släpp istället ut ilskan på det/dom som verkligen förtjänar den...
    Dom "nya" som röstade gjorde det på PP och så dom lydiga som anser att "man allid ska rösta" och är så tacksamma för den rättigheten - oavsett vad vi ska rösta på, till eller vem som bestämt...
    Jag vill ha folkomröstning om Lissabonfördraget och sen vill jag lämna EU för en nordisk union!
    Då tänker jag rösta!
    Leo Beata

    SvaraRadera
  2. Nordisk union var mitt förslag också. Funkade inte, men fattar inte varför egentligen. Tror att retoriken om fred i europa spelade roll, faktiskt den enda vettiga anledningen till EU. Norge var starka nog att stå själva till dess oljan tryter. Om inte europa också inkluderar turkiet är det enna skit. Uno

    SvaraRadera
  3. Hej Uno! Fel forum, jag vet, men jag hittar ingen mail till dig. Skulle gärna vilja diskutera ett förslag jag har. Vill du kontakta mig går det bra på petrinideckarna (at) mac (punkt) com. Ber om ursäkt ännu en gång för att jag skräpar ner i din blogg. Du kanske kan ta bort det sedan?/Mårten

    SvaraRadera
  4. Visst är det ruskigt på våra vägar...

    Då är det betydligt lugnare till havs, mer segelbåtar åt de stressade folket!

    Navigare necesse est.

    SvaraRadera