torsdag 25 juni 2009

Barnen torteras i Sverige!!! / Bästa Tänk om

Lås in dom!!! På de olika vårdinrättningarna för unga som hamnat snett i livet gäller tuffa tag. Dricka läsk direkt ur flaskan - inlåsning!!! Uppträda litet oroligt - In i cellen med dom!!!

En tolvårig!!!! flicka kläddes av, blev avsliten sin BH och inlåst i 23 timmar!!!! Madrass, kisshink och betong!!! Bra miljö för en allvarligt störd liten flickan med självmordstankar. Det är tortyr av barn!!!

Nej det är inte medeltiden. Det är inte ens 1800-tal. Det är Sverige århundradet efter "Barnets århundrade" (som var 1900-talet). Det går fort bakåt nu. Fast Sverige var snabb på att underteckna FN´s barnkonvention som ger barn mänskliga rättigheter.
skiter ni i oss, skiter vi i er!!! (bild: Gunna Grähs)

Vi är inte ett dugg bättre än de som använder barnsoldater, de som låter barnen svälta, de som utnyttjar barn sexuellt. Vi ser barnen som objekt, inte som människor. Vi ser inte deras behov, bara hur jobbiga de är, och lösningen är så jävla enkel: Skräm dem till lydnad!!!

Jag mår dåligt idag. Visst, det finns värre problem, rent faktiskt, men attityden visar att också de värre problemen har sin grund i en stor brist i empati, ett slags seger för den rena psykopatin, dvs total frånvaro av förmåga att sätta sig in i en annan människas situation.

När den attityden får breda ut sig är det fritt fram för mord, för krig, för tortyr, för vad som helst.

Inte ens filmnissarna i Hollywood kan beskriva detta djävulska förtryck av ännu inte vuxna människor. Jag skäms igen över att vara svensk. Tortyr är ett brott i Sverige!!!
Migrationsverket är jävligt nog, Tobias Billströms tjänstemannamässiga känslokyla inför människor i behov av skydd, är inget mot hur våra vårdinstitutioner beter sig mot vilsegångna barn.
Känslor, vad är det?

Låt dem alla sitta isolerade i minst tre veckor nakna, på en madrass, och med en liten hink att kissa och skita i så att de får lära sig vad de ställer till med!!! Jo, jag är hämndlysten, inte alls vanligt för mig. Men barn är barn till dess de är minst 16 år, oftast mer än så.

Då gällar Barnkonventionen. Avskeda samtliga inblandade i denna skitaffär. Ge dem samma straff som gäller för tortyr!!! Ge barnen den vård och vuxenomsorg som de aldrig fått. Läs Vargens blogg om ännu mer av samma skit!!!

Jag bävar för vad dessa misshandlade och torterade barn kan ställa till med den dag de blir vuxna.../ Bästa Tänk om

2 kommentarer:

  1. ...mycket bra! Skönt med folk som du känsla och sunt förnuft i balans!
    Vad händer med folk som får lite "makt"? Att de blir okänsliga och lätt galna (som "fallfrukten" jag beskrev i min blogg) är uppenbart...men jag frågar mig VARFÖR?

    Må bättre än bra Uno, Smilla! ;-)
    Mvh "Vargen"

    SvaraRadera
  2. Fattar inte det. Skulle inte göra det ens som fallfrukt. Aldrig. Tortyr är förbjudet, men dessa barn har torterats å det jävligaste. Vem stämmer dem? Uno

    SvaraRadera