lördag 13 juni 2009

Nån tände lampan / Bästa Tänk om

Jodå, medan jag diskade och lilla frun sprang hände något märkligt. Jag satte en deg också, ska bli familjelunch idag, och när jag tittade ut var allt helt ljust, liksom guldljust.

Sen fattade jag; det var solen. Regnet var borta, bara dimröken från buskar och gräs avslöjade att det regnat i två dygn.

Fint, nu ska här handlas sill och grönsaker, och litet gravad lax. Lunchen ser ut att kunna hållas UTE!

Må väl, konflikt på radion om Piratpartiet. Listen and learn! Fräckt med bra radio, finns inte i så många länder. P1, I love you!
Nä, full fart och hopp om livet. Nån tände lampan på himlavalvet. Var det månne Gud? / Bästa Tänk om

3 kommentarer:

  1. Här blinkade bara lampan till en stund, sen tog åter molnen och blåsten över igen...

    Smaklig spis!

    SvaraRadera
  2. Mern huvva, henna vart finvädre hele dan efter morronregnet klockan sex då jag hämtade tidningen och började lyssna till Naturmorgon som börjar bli litet för töntigt för min smak.
    Sen kom lampan, och hon lyser än!!!! Ha det enna, ses vi i mörra eller? Uno i köket

    SvaraRadera
  3. I mörra är skjutit på te efter midsommar, förhandlingarna har inte strandat, utan fortsätter i god anda!

    Det är bättre att det tar sin tid och blir till belåtenhet, än att sitta efter och sura över vad man skulle ha sagt och gjort...

    Ha dé

    Badaren nu i solskenet.

    SvaraRadera