lördag 20 juni 2009

Midsommar och dessa jävla mord!!! / Bästa Tänk om

dog ännu en yngling i onödan. Köpingsvik på Öland var populärt också på min tid, mycket festa blev det även då. Men aldrig mord. Slagsmål ibland, men aldrig mord. Bråk ofta, men aldrig mord.

Vi hade inga knivar. Vi hade möjligen flaskor, men de var ju fulla med sprit, och vem vill riskera den? Det har hänt nåt med kulturen, med mänskligheten. Alla är rädda och beväpnade, precis som med skjutvapnen i USA.

Nu går ryktena om det var invandrarungdomar som gav sig på svennar. Hur dum får man vara om man är invandrare? De spär ju på fördomarna varje gång de gör ett brott. De ger SD sina bästa argument. Kan ingen klok person som lever nära dessa ungdomar tala om det? Kan inte deras föräldrar läsa sanningen för dem.

Omvänd rasism är också rasism. Nu gäller det att hitta mördaren innan han blir hjälte i sitt gäng. Det är bråttom! Ska vi kunna leva tillsammans måste begreppen vi och dom bort. Det får bara finnas vi.

Jag blir förtvivlad över idiotin. Jag blev lika ledsen när jag såg hur svenska ungdomar från Södertälje - kristna syrianer - svinade i Rhodos. Jag vill inte ha ett segregerat samhälle, i Sverige är vi svenskar oavsett ursprung.
Det krävs civilkurage för att fixa det. Det krävs ansvar som leder till verklig respekt, inte bara till det tomma "respekt". / Bästa Tänk om

3 kommentarer:

  1. Faktiskt inte många infödda "svenskar" som bär kniv under en camping säger jag bara..

    SvaraRadera
  2. Jisses!

    Vet du inte ens vad omvänd rasism är?

    Omvänd rasism är när man är rasistisk mot den EGNA folkgruppen. Inget annat. Med ditt konforma resonemang så är rasism förbehållen vita. Kära nån´...

    SvaraRadera
  3. Leo - jag vet vad rasism är, hela grejen. Har ju jobbat i afrika, har jobbat med invandrare i sverige. För mig handlar det om att de rasistiskt förtryckta vänder rasismen bakochfram. Dvs, att svenskar är ett sämre folk. Rasismen är global, ett jävla gissel. Den omvända som också kan visa sig som svensk att tycka att svarta är bättre än vita. Vanligt bland biståndsarbetare. Typ, eller? Nå, kramar ändå

    SvaraRadera