torsdag 26 mars 2009

Vad kan jag då? /Bästa Tänk om

Grunnade över vad jag kan. Tog sin tid. Är inte över än. Men som arbetslös - självuppsagd - funderar jag rejält. Vem skulle inte göra det i mitt läge? Jo, jag kan spika. Jättefina spikar på bara två slag med hammaren. Jag kan tänka; mitt plank är inte som de andra, mer uttänkt och hållbarare för alla vindar - och lättare.
...grunnar...
Jag kan dessutom skriva bra. Jag fattar precis vad jag skrivit! Och jag har fantasi, massor, för mycket kanske, men tror att saker kan vara annorlunda alltid.
Jag kan också hitta material på webben. Rubbet. Inget är mig okänt, inte ens på andra språk.
Jag kan leda debatter och diskussioner. Gjorde det idag med tre arbetslösa kollegor. Gjorde det i mina jobb tidigare i livet.

Jag är en jäkel på att spela gitarr och skriva texter.
Jag är en riktig myra på att ta reda på omvärldens händelser. Lyssnar på radio och läser många tidningar -också från andra länder - om dan.
Jag är snabbare än snabb. Sammanfattar som blixten det som sker och kan förmedla.
Jag kan snacka! Oavsett hur stor församlingen är eller oavsett om det är på svenska eller engelska, kan jag snacka och dessutom vara rolig!!! Det senare är inte helt vanligt hos de föredragshållare jag lyssnar till på min numera fritid.

Ändå har jag inget jobb. Visst är det skumt? Jag har dessutom tagit reda på att den som anställer mig SLIPPER ARBETSGIVARAVGIFTER under två hela år.
Nu ska jag laga mat. Det blir kyckling med massor av kryddor. Jag är en jävel på att laga god mat. Det måste jag vara om en liten fru ska bli lycklig!!! Det blir hon.

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig blogg du har. Hittade hit via en annan , men jag kommer gärna tillbaka och läser dina funderingar.
    /Lallis

    SvaraRadera
  2. Man enna tackar och bugar. Ska hälsa på hos dig också. Nu faktiskt. Kramar från Uno i Ottan

    SvaraRadera
  3. Hej
    Ja det är väl ingen tvekan om att du är kompetent.Trist att inte arbetsgivare kan värdera sånt.
    Jag har hållt fast vid min kommunala tjänst under min sjukskrivning. Börjar arbetspröva efter påsk o sen på halvtid från förste juli.
    i-)

    SvaraRadera
  4. Hej Uno! Vill gärna komma i kontakt med dig ang. det du skriver om ovan, men hittar ingen mailadress. Skulle du kunna kontakta mig på petrinideckarna (at) mac (punkt) com? Hoppas du ser det här!
    Mårten

    SvaraRadera