fredag 6 mars 2009

Dåligt väder igen

Som det töcknar. Sitter i köket och tittar på katta. Smilla. Hon har krupit in under fågelbordet. Så snäll hon är som kollar fåglar, lika snäll som Sorgen Borgen som kolla bonusarna i bankerna.
Finns det nåt snällare än regeringen. Det går åt helsefyr med Saab, men dom vill inte betala, håller hårt i dina och mina pengar. Snällt.

Var på Torget. Vicken röra. Utanför bolaget stod massor av demonstranter. Hundar hade dom. Pit-billar eller vad det heter. Farligt. Jag kryssade mig fram, ville hitta ett vin som raddion reklamerat om. Kom in, hittade två flaskor (jag och frugan behöver inte så mycket), och stod i kassan då en helt rörig ung man ställde sig framför och sa nåt om nån travvinst som blev förlust.

Sorgen Borgen tänkte jag då. Eller: så kan det gå. Han - inte Borgen - stötte sig dessutom mot disken i kassan och fick högljutt ont. Aj, sa han.

Nå, livet har sin mening. Meningen har också sin mening. Jag vill ju skriva om livet, men inte om underlivet - det har jag nog gott av, och mer än så. Jag är ju gift! Lyckligt so far.
Hur är det med tennisen?, med utförsåkandet?, men skitorna och futtiballen, och hockeyn?
Vete fan. Men Israel ska inte spela tennis, dom ska ge fan i Palestina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar