lördag 21 mars 2009

Bonus till alla / Bästa Tänk om


Det är litet tråkigt att folk inte får bonusar längre. Sånt gnäll för några miljoner hit eller dit. Klart att folk ska ha bonus. Felet är väl att inte alla får bonusar. Vi borde ha en allmän bonus, och när det går åt helvete kan vi höja den rejält. Det är vi värda.
Jag har tex. ingen bonus alls. Jag har betalat en massa skatt som någon levt gott på, men nån bonus blev det inte. Antagligen glömde jag att skattefuska. Eller nåt. Den som sköter sig får aldrig bonusar.

Nä, det gäller att vara direktör. Hur man blir det vet jag inte, men man kan kanske dirigera litet, peka här och mena där. Direktdirektör, kanske. Eller indirektör, dvs man verkar genom andra. Jaja, vädret är grått idag, lagom grått, inte på något sätt utmanande. En bonus till den som föredrar väder som inte knappast märks.


För så kan man också se bonuser - när något fint händer. Jag fick en bonusmacka i morse, en bonuskopp kaffe och en bonuskram därtill. Just nu fick jag en bonus då bofinken lät höra sin stämma därute i skogen. Bonusfink. Vissa saker kan inte värderas, borde kanske ta upp bofinken som skattepliktig förmån? Vad tar de för finken där i fönstret, typ?
Nä, nu ska jag städa litet. En bonus som är få förunnat. Jag undandrar därmed ytterligare skatt genom att utföra hushållsnära tjänst svart. / Bästa Tänk om

6 kommentarer:

  1. Så är det!

    Vissa ska belönas extra för att dom är duktiga och sköter sitt jobb... andra är också duktiga på jobbet men som "bonus" ska dom prestera än mer på kortare tid till samma eller sänkt lön... eller sparken!

    Det är också underligt att det finns pengar till så mycket löneökningar och bonusar för politrasket och rikingarna... när det annars måste sparas överallt...

    SvaraRadera
  2. Hej
    Ha,ha Bonusfink borde du ta patent på. Ungefär som finansvalpar. Och gott om dylika ser det ut att vara.
    Hoppas du får en skön söndag!
    i-)

    SvaraRadera
  3. Jasså det är HÄR du är!! Som jag har letat dig.
    Jag tycker att vi skulle få bonus på bloggen!!! Man får en mille per tumme..då hade jag haft sex mille i går och skulle kunna betala min elräkning med ett leende.
    Ha en skön söndag
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Jag har inte fått någon bonus.. istället har jag fått något annat...

    Uno.. följer du med mig på min resa?

    Kram Pysan

    SvaraRadera
  5. Stintan - vad bra. Jag leker kurragömma, tror jag. Men denna bloggen verkar bra, så jag kommer nog att stanna här ett tag. Här får man dock inga tummar!!! Metrobloggen har visst bonus för den som får 5000 visningar per månad. Kom aldrig över 2000. Nå, jag lovar att titta in och kommentera. Kramar, Uno

    SvaraRadera
  6. Pysan - lovar titta in om en stund. Tänker på dig, tänk på att motlut gör dig starkare på sikt, men du har haft sikt länge nu. Ge aldrig upp!!!

    SvaraRadera