måndag 23 mars 2009

Klamydia överallt - det smittar! / Bästa Tänk om

Det smittar. Allt smittar. Önskar att det fanns en livskondom. Trä den över Sverige så att vi kan knulla omgivningen utan att bli smittad av denna kris. Ekonomisk klamydia.

När jag var ung knullade vi också. Det är liksom ingen nyhet. Men vi körde med kondom. Tjejerna krävde det, vi killa ville det (vem vill bli far vid 17?). Det blev mycket älskog men få ungar på bygden. Och ingen klamydia alls. Nästan inte alls. Bara litet gonorré ibland.

Idag har varken ekonominissar eller ungdrullar fattat kondomens förträfflighet. Till kvinnans fördel hör att det tar litet längre tid att komma. Kondomen dämpar kåtheten lagom så att kvinnan får tid att ha kul. En ekonomisk kondom skulle ha lämnat fler pengar i landet, förr fick man inte föra ut stålar hur som helst, ett slags pengapungkondom.


Nu har alla klamydia. Inte jag förstås, men många unga. Jag tycker visst att de ska ha kul och leva livet, men de ska inte beröva sig fortsatt liv för den sakens skull.

Jag tycker att ekonomisterna och kapitalisterna också ska tänka på kondom och inte låta livet rinna mellan fingrarna och hamna i en jäkla onödig lågkonjunktur.

Och till alla läsare av denna blogg önskar jag ett slags läsekondom som gör min text litet halvdiffus. Kanske fel glasögon eller varför inte trä en plastpåse över datorn. Jag riskerar annars att smitta... /Bästa Tänk om

2 kommentarer: