tisdag 24 mars 2009

Huvva vilken blåsning, Vanja - Du borde ha valt EU!! / Bästa Tänk om

Denna morgon tycker jag synd om Wanja. Sicket elände! Snart kan dom bilda klubb, Stig Malm och Wanja. Mest synd är det om Sveriges kvinnor. Wanja är ju något slags symbol för kvinnan som ledare. En ikon.
...en ikon.
När ikoner faller blir fallet värre, och Wanjas fall drar med sig Sveriges kvinnor. Det räckte gott och väl med en viss vänsterkvinnas falskdeklarationer - deklarera falskt går dessutom hem hos borgarna som redan gjort skatteflykt nästan lagligt genom att dra ned skatten för rika rejält.

Snacka om signal.

Vad jag för mitt liv inte kan begripa är att Wanja gör en Stig Malm. Har hon inte lärt sig? Det hade räckt med att hon protesterat 2004, sagt att hon lägger ner sin styrelseröst eller något liknande. Den enda slutledningen är att jag och du inte är sämre än de som styr samhället. Vi är nog tom. bättre. De är bara litet elakare: Dumskallar!!! Girigbukar!!!

Då, när det skulle beslutas, vajade Wanja tyst i styrelsen.

LO äger AMF tillsammans med Svenskt Näringsliv. Erland Olausson från LO var med och utformade pensionskontraktet. De visste exakt vad de gjorde. Hade det inte varit klokt att lägga ett litet sketet veto? Här ser Ni nuvarande styrelse.

Hade det inte varit klokt att tänka på historien? Hade hon sagt nej så hade Wanja kunnat gå vidare.
...trovärdiga, eller?
Förtroendet för LO är borta nu. Det räcker inte ens att vara kvinna. Vanja är LO.
Nja, denna kyliga morgon är inte kul. Jag ville gärna tro på Vanja. Å andra sidan har jag länge tyckt: "Fuck facket". De lade sig platta efter senaste valet, nu begår de dessutom självmord!!!
När ska nån kolla Wanjas egen pension...
Margot Wallström tjänar 280 000 i månaden och får en pension som skulle passat femhundra såna som jag!!! Eller fler.. Arbetarnas ombud, eller enna?

Det är faktiskt synd om Vanja och alla landets arbetare och kvinnor!
Johojaja. Vem ska man tro på? Frågan måste besvaras med ingen alls. Inte Mona, inte Vanja. Ska jag tvingas tro på Borg? Tror inte det. / Bästa Tänk om

5 kommentarer:

  1. Hej
    Hon får väl säga ungefär som Liza Marklund.Minnesbilderna är baserade på vad som verkligen hände.Inte nödvändigtvis sanningen men nära på.
    i-)

    SvaraRadera
  2. Gunnar - du är en kul människa, och jag håller med fullt ut. Uno

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att sparka på en som redan ligger. Även om även hon får miljoner i vederlag, Wanja ger sig inte gratis. Det kostar att bli av med misslyckade rekryteringar..

    SvaraRadera
  4. Ja det är faktiskt synd om Wanja nu. Men eftersom hon ändå har gjort en Stig Malm kan hon väl lika gärna gå in i ett stim också. Eller hur Uno? ;))

    Själv har jag varit ute och klastat skit nu. Tömt kattlådorna alltså och plockat upp det som kom upp i tö efter hunden här ute på tomten.

    Linda

    SvaraRadera
  5. Kära anonym. med tanke på rådande omständigheter lär nämnda Wanja LW aldrig sett de dokument som beskriver pensionsavtalet. Enligt andra källor visste inte heller övriga styrelsen mer än att avtalet var klart. Det hele fortsätter, men förtroendet är väck, tyvärr. Ännu en kvinna borta ur politiken! Shitt. Nu väntar vi på Linda!!! Linda för president!!! Yaba!!! Mer levande kossor åt folket!

    SvaraRadera