fredag 1 maj 2009

1:a Maj / Bästa Tänk om

Där kommer första Maj. Som hon svänger med kjolen! Egentligen heter hon Mona och ska tala i Malmö idag. Tjyvlyssnade på radion i morse.

Min egen första Maj är dock Anneli Hulthén i Göteborg. Vädret är perfekt, och det kan vara dags att demonstrera litet på arbetarklassens högtidsdag.

Stan är full med demonstrationer idag, och lilla frun demonstatrionskutar just nu för att vara i form. Sen badade hon.
oj, kallt kallt.
Underar just vilken parroll jag ska gå under? Kan det vara arbete åt mig?
... en Missil drog förbi på havet.
Nu är Lilla Frun, båten alltså, i havet. Nu är planket klart. Nu är jag redo för nya uppdrag.
Undrar just om Anneli Hulthén kan hjälpa mig?
Upp trälar, på er allihop. Och och visa dom däruppe att folket faktiskt också finns.
Bästa Tänk om

2 kommentarer:

  1. Hej
    Hoppas att helgen har varit bra. Ser kallt men skönt ut att bada. Jag väntar nog ett tag med det.
    i-)

    SvaraRadera
  2. Vänta du. Det gör i alla fall jag. Kvinnor är icke som män, de tåla kyla bättre. Uno

    SvaraRadera