onsdag 13 maj 2009

Piraterna tar över eller? / Bästa Tänk om

Dags för piraterna att ta över, eller?. Anarkoliberalerna vill ju att allt ska vara fritt. Jättebra. Det vill jag också. Jag vill plocka varor i butiken utan att betala. Jag vill bo vid havsstranden, bara att ta för mig. Jag vill resa, bara att hoppa på ett plan.
Friheten eller ett piratfartyg?
Undrar just hur övertänkt det är. Piratpartiet är på tvärs med allt, bra i vissa fall som gäller integriteten på nätet, dåligt i andra i något slags låt-gå-politik.

"Låt gå" betyder nämligen att de som redan har makten får den helt ohämmat. Statens funktion i ett kapitalistiskt system är att buffra för det ohämmade, fördela och sprida rikedomen till fler.

EU´s funktion blir därmed per definition att buffra mellan stater och fördela från de rikaste till de sämre bemedlade.

Men en och annan pirat kan ju vara kul att ha med i parlamentet, mest för att skydda integriteten hos alla användare av Internet.

Vad fransoserna håller på med vete fan. Sarkozy varkar ha drabbas av värsta nojan. Nationalismen blommar i kristider, inte minst i La France. Bästa Tänk om

6 kommentarer:

  1. Vive la republic.
    Vive la france.
    Vive la Crise In France...

    Det går inte att kriminalisera en hel generation. De profithungriga stofilerna kan inte stänga ute internet...

    Man måste "tänka om" Hehe fick jag till det...

    Ha re grabben.

    SvaraRadera
  2. Slarvigt av mig, men jag glömde i all hets över galna fransoser, säga att hon är VÄLDIGT vacker... Ja hon "lilla frun" alltså.

    SvaraRadera
  3. Har aldrig förstått det där om allt ska vara gratis; vad kommer det ifrån?

    SvaraRadera
  4. Hej
    Tack för informationen om fåglarna!Igår var jag på farmen o dom fågellätena klarade tom jag. Kråkor o korpar som överröstade allt annat.
    i-)

    SvaraRadera
  5. Gunnar - kråkor kan låta för jävligt, och korpar ska man inte vara säkra på, dom kan tom. prata om man lär dom. Men prata med varandra kan dom, klokare än hundar har någon sagt. Fåglarna äro dinosaurier som inte bara överlevt utan fortsatt att utvecklas. Underskatta dem icke. Korpar i flock (de är annars oftast två och två - i par alltså) kan döda kalvar har det visat sig. Normalt lever de på vägdödat vilt och sånt som rovdjur lämnat efter sig, samt - som vanligt - mänskliga sopor. I går i Borås lyssande vi til taltrasten som satt och tjattrade i en grantopp. Fint. Uno

    SvaraRadera
  6. Badaren - Just det. Nationalismen växer alltid i kristid, och i La Frances fall kan det gå häftigt till. Finns det nån kraftigare drivkraft när det gäller krigiska åthävor än att känna sig förnedrad? Tysklands andra världskrig hade ett sånt element, Frankrike efter förlusten i 1871 års krig (tror jag att det var)och USA efter förlusten i Vietnam. Endast fredliga Sverige sa efter fölusten av Finland: Låt oss bygga Finland åter inom Sveriges gränser, eller nåt sånt. Var det Geijer, orkar inte kolla just nu. Bra var det i alla fall. Jag gilar Frankrike, fa gillar jag de stora monumentala byggnader i stadskärnorna som heter "La Poste", Posten!!! De vet att värdera viktiga funktioner och inte lägga dem i nån hafsig bensinmack. Uno

    SvaraRadera