lördag 9 maj 2009

Lyssna till Margot Wallström på Sveriges Bästa Radio idag / Bästa Tänk om

Ekots lördagsintervju är häftig. Tomas Ramberg ställer frågor som får de intervjuade att sakta men säkert motsäga sig själva och avslöja verkligheten. Idag är det Margot Wallström som intervjuas, kan knappast hålla mig till 13.00. Skrev om Wallströmskan här.
Bed & Breakfast, Fort Williams, Loch Ness in the background.
I morse var det dags att för andra gången försöka få fast storseglet på bommen. Det blåste spåspik, det gick inte - är det något som ett segel gör så är det att ta vind. Tur man är arbetslös och kan ägna nån annan dag åt detta viktiga för en seglare.
Segelbåten Lilla Frun - en IF-båt - med segel på vid ö i somras. Märk extraförtöjningen för att hindra avdrift i aktern. Det ligger en grynna strax om babord...
Men våren är här. Massor av styvmorsvioler överallt. Tullipanerna har nästan blommat över. Gökarna är i farten, och i min lilla holk har blåmesarna fullt upp. Bara kaffegöken väntar med sin ankomst, men en vacker morron så.
...oblyga violer...
Hör på radio att TV har ont om pengar och måste avskeda folk. Jobbigt att den offentlig public service ska skära. Reklamnissarna har ju sitt. Igår blev jag ständigt avbruten med diotreklam mitt i matchen. Å andra sidan gjorde det inte så mycket, svenskarna var för avslagna efter holmgången mot tjeckerna dan före.
..dumma som får blir vi utan bra radio och television, men fåren verkar gilla läget.
Åter till TV. Vore det inte en god idé att finslipa reportaget, de granskande programmen, naturprogram och annat som hör folkbildningen till. Risken är att SVT blir sämre än TV4, vilket Gud förbjude - om man tror på honom.

...turist i regnig verklighet...
Vi måste slå vakt om Sverges Radio och Sveriges Television. Finns inte bättre i världen - mina vardagsuniversitet. / Bästa Tänk om

6 kommentarer:

  1. Ska lyssna på Wallströmskan. Jag har länge gillat henne. Tack för tipset!

    Och tack för din braiga kommentar hos mig! Har nu lagt in den i inlägget.

    Ha det bäst!
    A-Linda

    SvaraRadera
  2. Tack gammelmor!!! Det var fint, du skriver så jäkla bra bloggar att jag kommer att sluta som nykterist och vegetarian, fast i morron. Uno

    SvaraRadera
  3. I morgon är en annan dag ;-)

    Men nykterhet skriver jag väl inte om?

    Gammelmor

    SvaraRadera
  4. Nykterhet är mitt paradnummer! Och jag är ju vegetarian också...
    Leo Beata

    SvaraRadera
  5. Reginald Hill:
    Ja det är en bra bok.Och det som skildras kan mycket väl komma att inträffa..tyvärr..Den senaste med detta radarpar är också bra. Cure of all diseases.
    -------------------
    Den intervjun missade jag tyvärr.
    Vi skall vara rädda om o värna våra fina public servicekanaler i radio o TV!
    I-

    SvaraRadera
  6. Finns på Ekots hemsida. Lyssna där. Uno

    SvaraRadera