onsdag 27 maj 2009

Smilla Katt om båtar / Bästa Tänk om

En badare måste ha båt. Annars får han ju bada hela tiden. Bästa (dvs. jag) har dragit en repa till Tångudden och kollat.

Fattar inte att folk har båtarna på land fast halva våren gått. Men så är det.

Vilken båt ska en spelare ha, jo en Triss. Kollade därför Stortrissen som Badaren tipsat på.

Vädret var bara fint, det blåste som fan, men solen sken hela tiden. Hittade båteländet, vacker färg, rasseyblå, sa Badaren. Mörkblå tänkte jag. Hallberg Rassey är bland det dyraste man kan ha på havet, själv har jag vår gamla IF och vinner respekt även hos miljonbåtsägare.

Nå, båten var i hyfsat skick. Har sätt bättre och sämre. Trädetaljerna måste fixas, hur det ser ut inuti ruffen vet jag inte alls.

Smilla Katt tyckte att båten måste innehålla mjuk liggplats. Såg ingen sån.

Rodret var litet glappt, kollade både med kulten och i själva upphängningen. Skulle själv åtgärda det. Smilla håller som vanligt med.
Bra hundbåt! Provskällde runt om, gick bra. Fin fiskebåt i Öresunds vältrafikerade vatten, plats för storstorsk. Småsill göre sig inget besvär.

Nå, det handlar som så ofta om priset. Skulle nog ge... Nä, där säger jag inget, det är Badarens grej!!! Uno på eftermiddan som Bästa Tänk om

3 kommentarer:

  1. MEN UNO då, du har iofs kollat på en fin båt men...

    Det är en Magnefik Midget det där ju!

    Stortriss är liite mindre och fan så mycket snyggare... Hehehe.

    Aja, man kan ju inte lyckas på första försöket var gång! ;-)

    SvaraRadera
  2. Har jag missat? Antagligen är det så. Fanns inga andra båtar att kolla ju. Men rodret far glappt, så är det bara. Uno

    SvaraRadera
  3. Solen skiner och vågorna kluckar om strand...

    Vad ville jag ha sagt med det då..?

    ...tja, det minns jag fan inte...

    SvaraRadera