tisdag 5 maj 2009

Ny lånebubbla - kan apoteket hjälpa? Saab och Dawitt Isaak / Bästa Tänk om

Folk lånar igen. Massor. Räntan är låg, och alltfler går på den lätte att låna sig till ny bostad. Samtidigt går priserna inte ner trots krisen. Massor är arbetslösa men bankerna kör på som vanligt nu när staten pumpat in skattepengar i vissa av dem.

Vad trött jag blir!!! Resultatet blir ju inflation!!! Ju mer folk lånar till låga räntor, desto mer höjs priserna eller sänks inte redan för höga priser. Bubblan kommer att spricka igen och vi får står där ännu naknare än tidigare!!!


Men apoteken blir allas investering. Köp ditt eget apotek, javisst. Nu ska privata intressen styra dina läkemedel. Två av tre apotek ska säljas, Magnecyl blir klippet för investerare, för att inte tala om alla recept på lugnande medel efter regeringens konstiga beslut. Odellen har inga gränser, snart säljer han dig också. Se upp!!!

Åter vill jag upprepa: sänk pensionsåldern!!! De är enda sättet att skapa jobb för unga!!!

Till det vill även jag säga till Saab och Trollhättan: ta chansen!!! Låt Fiat ta över. Jag har aldrig ägt en Fiat, men ofta kört dessa mysiga italienare. Allt från 500 till Uno Turbo. Bästa bilen på semestrarna i Medelhavet är Fiat Panda, den gamla modellen med tygtak. Funkar på alla vägar, hög markfrigång, nästan som en jeep.

Sluta rynka på näsan åt Fiat, Saabare! Ni har ju redan blivit en Opel (skitbil enligt mig som ägt en gammal Record). Fiat är bra mycket bättre. Och eftersom Fiat också vill köpa Opel kan nu fortsätta med samma bottenplatta.

En rejäl bottenplatta är Carl Bildts och regeringens ovilja att frige Dawitt Isaak. Reinfeldt ville inte ens vara med när kungen ville skicka brev till regeringen i Eritrea!!! Svek!!! Feghet!!!

Nä och oj, det är dag idag också. En bra dag. Regnet har slutat, men snart kommer nästa storm. Nu ska jag skriva litet, sen blir det åka litet och sen blir det kväll. Som vanligt alltså.

3 kommentarer:

  1. Hej Gubbe!

    Om jag skulle vilja skicka mail till dej, hur gör jag då tro?

    Puppe

    SvaraRadera
  2. Om du skulle vilja skicka mail till mig får du enna skriva till
    uno_nilsson@hotmail.com
    tyyyp. Kram gubben.

    SvaraRadera
  3. Jag instämmer till fullo. Låt dom yngre komma ut i arbetslivet direkt när dom har motivation och är laddade. Ifall dom går arbetslösa en längre tid efter skolan blir dom förslöade.

    Låt folket gå i pension vid 55 år så att dom fortfarande är pigga och kan resa, roa sig och konsumera.

    SvaraRadera