fredag 15 maj 2009

Blåsta av en Bäver och en Buddha!!! / Bästa Tänk om

Så blev vi blåsta ännu en gång. Regeringen, fa Maud Bäver, lovade massor till bilindustrin för att motverka eländet med Saab och Volvo. En bråkdel har betalats till ett utvecklinsprojekt.
Resten sitter regeringen på och hoppas ingen ska fråga efter dem. Så är det inte i andra länder.

Nu har underleverantörerna till bilinudstrin stora problem. Saab kan inte betala. Volvo vänder sig -i sin nöd - till Belgiska regeringen i stället.
Maud Bäver själv har "gått i hydda" (bävrarnas taktik när fienden närmar sig).
...är ute och cyklar på väg till hyddan..
Under tiden dör företag. Under tiden blir kommunerna allt fattigare när skattepengarna inte kommer in. Under tiden samlas arbetslösa under AF´s ledning hos jobbcoacher som skär regeringens (vårt) guld med täljknivar.
En släkting Bäver i full fart, här ska gnagas..
Det snackas om att arbetslösa betalas av skattepengar. Ännu en bred lögn från Aliens mystiska regering där Buddha Borg gör alltmer kryptiska uttalanden. 40% av den lön vi fick när vi fick län betalas i sociala avgifter. Det är inte skatt, det är just omkostnader för sociala utgifter när dessa behövs.

Ändå hävdar Aliens att skattebetalarna får betala för dem som under många år (i mitt fall ett fyrtiotal) betalat för samhällets service. Och dessutom till facket. Och till A-kassan.
Jag undrar: Vem har tagit mina pengar? Var finns mitt nätverk nu när jag behöver det?

Antagligen har de hamnat där de utlovade miljarderna till industrin hamnat i "glömskans" oändliga hav.
Jag lider med dem som borde fått utbildning i stället för arbetslöshet. Jag lider med dem som tvingats från hus och hem därför att den försäkring de betalat till under många år skingrats för vinden - till vilkas bonusar, till vems sommarstuga?
Buddha Borg. (bild: Aftonbladet)
Nå, Buddha Borgen har en del att svara för. Bävern också när hon gnager sig ut ur hyddan till verklighetens nyutspruckna björkar runt bäcken. Reinfeldt säger inget, så har han inget sagt, men viftar ändå förföriskt med väl sminkade ögonfransar.

Själv har jag hemmajobb att göra. Batteriladdning, segelfix, vantskruvar som ska ändras, ungdomar som ska underhållas, inköp som ska göras och en liten sketen gräsmatta att klippa. / Bästa Tänk om

5 kommentarer:

  1. Hej
    Ja nu är svensk bilindustri verkligen illa ute. Om jag har förstått rätt så ha både Volvo o SAAB tappat mer av försäljningen än genomsnittet i Europa.Inte så konstigt eftersom andra regeringar har stöttat sina industrier med skrotpremier o annat.

    Trevlig helg!
    i-)

    SvaraRadera
  2. Sant, hygglo, Gunnar! Uno

    SvaraRadera
  3. Den kvinnan ÄR en samhällsfara!

    Eftersom jag inte känner för att hetsa upp mig idag, så avstår jag att säga vad jag tycker om snyltarna på AF, och sorgen Borgen... Ja ja...

    Ha nu en som jag hoppas tjusig helg på sjön.

    Eder snusförnuftige Badare

    SvaraRadera
  4. Maud är en fara som sagt. Jag kan inte med den damen, milt sagt...

    Trevlig helg mannen!

    SvaraRadera