fredag 21 oktober 2011

Svante och vanten

Hittade en vante i morse. Mörkt ute, husse gick och muttrade. Sen såg jag vanten. Lurades litet genom att finta höger, sen kom räden, snabbttill vänster.

Sånt heter taktik. Jag stack som en greyhound, snubblade husse med kopplet (uträknat) och högg vanten, kastade vanten upp och högg den igen medan husse försökte återvinna balansen.

Fin vante, fick hänga med en hel halv gata (Jöns Filsgatan). Sen kissade jag litet och bajsade en stor hög som husse muttrande tog hand om (vad gör dom med all bajs?).

Sen gick vi förbi farliga dörren. Ibland hörs morrande inifrån. Ibland skramlar det som i morse. Det finns nåt där! Kan det vara pittbullar? Kan det vara något annat, ett monster!?

Jag fick fart, vi tog vägen till Ostindiefarargatan i ett naffs (jag naffsade till mig en hel äppelskrutt i farten!) Husse sprang, jag sprang, men när vi kollade hade inget hänt. Inte en människa, inte en enda dogg. Det är nåt magiskt med den gatan och den porten.

Matte var trött i morse. Husse kom med fil och kaffe. Försökte få en slick fil. Misslyckades. Fick bara resterna. Gillar inte hallonen som husse blandat in. Men gillar matte.

Innan dess spydde jag på skära mattan. Vid femtiden, sa husse. Kul att spy, men får äta maten en gång till. Det borde människorna lära sig, man äter, man kräks upp efter ett tag, sen äter man samma goda mat igen, nu halvsmält och god.

Skära mattan åkte ut i nån konstig apparat som viner och skramlar. Tvättmaskin sa husse, skrammelmaja, tänker jag.

Woffade litet, alltid väcker det nån. Husse är mer vaken än han är vaken. Matte också, inte jag. Trött = sova. Pigg = äta skor, eller nåt i skoväg. Här kommer en lista på vad jag äter:
  • Hundmat (bläää)
  • Rester (Mer, mer)
  • Strumpor (bara dom otävttade)
  • Skor (kan inte nån ge pris till dem som tillverkar skor?)
  • Intrampade tuggummi på gatan
  • Jord, gräs, cement, glömda korvar.
  • Kondomer, finns bara i parken (undrar varför?)
  • Ägg och rapsolja (gott)
  • Ris (tråkigt)
  • Husses jäkla frikadeller (goda men hellre en biff)
Husse tycker att jag ät tjock. Fel, jag är bara traditionellt byggd. Revbenen känns om man trycker nog hårt.

Jag är bara lagomfet, som en dogg ska va. Gillar mat, och vem gör inte det? Matte gillar mat, husse gillar mat, jag gillar mat, so what?

Nu tycker jag att husse ska skärpa sig. Dags att kissa, bajsa, busa, snacka med andra doggar, vara den hund jag helst vill vara. God Morron alla woffar, nu drar vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar