måndag 31 oktober 2011

Husse gillar Sven

Nu ska jag skriva vers som Sven Wernström lärt:

Sådan är livet för en fattig hund
att han inte får ett enda ben
inte en liten köttbit eller boll som är rund
inte ens gå ut när timmen blir sen



Det händer att jag kissar på mattan så ren
det händer att jag skiter eller spyr lätt ibland
det kan tänkas att jag vill bita på så soffan så fin
eller att jag biter i människans hand



Men inget är evigt, ett hundliv är kort
vem minns en hund när Olof Palme är död,
som en stormvind i öknen förs hundlivet bort
men varje mitt skall betyder längtar efter bröd

Jag äter gärna kött, smaskigt och gott
jag snusar och luktar, kissar och skiter
luktar saker, både stort som smått
om nån är elak, tvekar jag ej utan biter



Husse tänker dikter, jag tänker mat
Husse tänker barnbok, att läsa, bli kavat
Jag tänker husse, matte och mat
jag tänker att hundar har inget mandat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar