måndag 17 oktober 2011

Måndagsdoggen vill sova

Husse är inte klok. Tidningen kom, och sen var han vaken. idiot! Han vände sig i sängen, och jag kunde inte sova. Tuggade litet sängstolpe, tuggade några av mattes strumpor sen somnade jag igen.

Nu sover jag igen. Hittade polare i parken. En var för liten (jag lägger tassen på så är det kört), en var för stor, och en var för arg.

Konstigt, hur kan nån vara arg på mig. Inte ens husse fast han låter skarp på rösten ibland.

Hittade mycket. Tuggummi, en kondom som jag nu har skitit ut igen (vad gör folk i parken egentligen?), en stor bit cement samt slutligen en morot (hur kan folk slänga sånt?)

Morronborsten var ute i tid. Vaktmästare. Vi brukar hålla rent tillsammans. Jag tar hand om smågodiset, tuggummi och sånt.

Hans kvast är av rätta sorten, nåt att bita i, en piassava. Jaha, så drog vi runt, jag hittade några chips, några odefinierbara spillningar att slicka på samt en vit äcklig servett. Bra tuggmotstånd till dess husse tog allt ifrån mig. Fan, också. Hunnan också skulle dom sagt i Kalmar.

Jaha, och snart kommer matte. Och husse har ännu inte städat. Undrar just vad hon kommer att säga. Jag skäller visserligen högst, men matte är bra nära. Nu sitter han med sin rackarns maskin och gör nåt som vi hundar inte förstår, men anar ändå.

I morron ska berätta om lukta. Människor tror att titta är grejen, så fel dom har. Jag ser med näsan. Vet exakt vad godis finns, var kvinnor (alltså tikar) finns, vika som varit var och när och tom. hur?

Kolla du, husse. Du ser bara en del av vad jag kan lukta. Snart är jag stor, då ska jag temejfan bita dig i benet, men inte innan. Fast det vet han inte, inte än. Nä, jag ska bita snällt, jag är ju en Golden Retriever, och vi är alltid snälla när inget ser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar