torsdag 13 oktober 2011

Morronhund har guld i mund

Hej. Jag heter Svante och drömmer just nu. Ligger på rygg och kickar lätt med ena och andra och båda bakbenen.

Har framben också, och dessutom ett ben som jag brukar bita på.

Eftersom jag är hund skiter jag i Juholt. Jag bara skiter och hoppas husse ska plocka upp. Kissar duktigt också, som vatten fast mysigare faktiskt. Vatten luktar inte, men det gör kisset. Talar om att jag var där. Svante was here!

I går hittade jag en fin vattenpöl. Som jag plaskade! Och drack dessutom. Tror tamejtusan att pölavatten är som pilsner för husse. Gott.

Nå, nu till allvaret. Klorna. Husse vill klippa igen. Vilken pers. Han någon snackat om tortyr för doggar? Nä, trodde det. Hundens Vänner borde göra nåt. I kväll är det dags.

Vattentortyren dessutom. Har inte pratat om det tidigare. Men att bli satt i ett badkar och sen spolas över med rent friskt och varmt vatten är för jäkligt. Kämpar emot vad jag kan.

Häromdan blev jag lurad. Falska förespeglingar! En Frolic, hundgodis, lades försåtligt i badkaret. Eftersom jag alltid är hungrig hoppade jag glatt i, trodde att det var nytt roligt bus. Sen kom duschen fram...

Nå, en hunds vedermödor blir lätt en hel roman. Nu gäller mera novellformatet, för att inte säga brevformat. Som ett rop från den nedre världen, den som försiggår på marknivå med nosen tätt tryckt mot marken eller gatstenen.

I morse var det otäckt. En man med kvast! Stor otäck sopkvast som han hötte med samtidigt som han skrattade. Klockan var nästan sju, det var otäckt mörkt, och jag hade just skitit.

Sen kom det en till!!! Två män med kvastar. Blev jag rädd eller?

Faktum är att jag gav mig på båda två. Kvast eller inte, jag morrade, skällde skräckinjagande och satte mig bakom husse. Som om han skulle vara något skydd.

Nå, det är dag, det finns en park, och där det finns park finns Bosse eller Malte eller nån annan av mina polare som är kloka nog att brottas och busa i stället för att blåsa svenska folket i riksdan.

Länge leve hundlivet, åtminstone femton år eller så.
Svante Hund, torsdag den 13, oktober 2011!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar