fredag 28 oktober 2011

Gråvädershund

Jag är en riktig gråvädershund. Tror jag. Vet inte vad gråväder är, men gillar dimma. Solen är för het, och regnet för blött.

Nu finns dofterna, visionerna, kaninerna och änderna. Har inte fångat nån än, men vänta bara.

Fick löpa fritt, löpte in bland idegranarna, hittade godis som husse inte vet om, hittade massor av lukter, hittade mig själv. Äntligen, funderade på att skälla till mig en hundpsykolog från husse/matte. Behövs inte, dofter från livet utanför räcker.

Sen hittade vi som vanligt mammor med barn som känner mig. Klia och klappa. Ligga gatan och mysa medan bilarna får stanna och vänta. Gillar sånt.

Skiter gärna mitt i gatan så att husse får stoppa taxibilar och diverse transportfordon. Bra för miljön, tänker jag och kissar på. Ligga gatan betyder just det, ligga rygg, alla fossingarna uppe, magen fri för kli.

Nu är jag trött. Ligger hallen. Har samlat på mig allt möjligt från hyllorna:
  • Knäskydd från husse (vill han ha när han jobbar golv)
  • Mattes joggingstrumpor
  • Mattes joggingskor
  • Husses knäskydd för jogging
  • En sak att ta bort damm från kläder med
  • En borste (kanske min rentav)
  • En träsko
  • En trasig handske
  • En schal (mattes)
  • Diverse bitoblekt av annat slag (pinnar, etc som jag samlat under mina resor)
Nu sover jag nästan.

Husse ska dammsuga och då blir det ingen sömn alls. Då blir det bita munstycke, nästan lika roligt som att busa med Malte i parken. Vi ses och skälls! Svante

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar