måndag 30 november 2009

Min hotmail stulen!!! / Bästa Tänk om

Shitt också!!! Nän har stuligt min hotmailadress!!! Nu skickar den ut skumma tiggarbrev från Nigeria till folk på min maillinglista, och själv kommer jag inte åt den. Måste alltså fixa ny mail.

Hur gick det till? Jo, jag har under mer än ett år fått regelbundna brev från Windows Live Group som vill få mig att sända mina inlogguppgifter. Annars skulle jag stängas av. Jag har vägrat åtminstone femton gånger.

Denna gången återkom denna falska windowsgrupp med en ny varning efter några timmar att jag snart skulle stängas av. Eftersom jag lever på min maillista föll jag till föga, trodde att Windows Live Group var äkta.

I går kom de första mailen från "mig" från Nigeria till en vän som ringde. Min fru har också fått mail. Jag försökte förgäves ändra lösenordet, men min mail var inte längre min, och inget försök fungerade. Windows fick jag ingen som helst kontakt med. Nu tänker jag hitta mig en ny domän för e-posten.
Ni som har min e-mailadress: Skriv Inte!!!

Undar också om jag ska polisanmäla stölden/bedrägeriet. Ska tänka på det. Varning alltså! Gå inte på dessa bluffar som Windows vimlar av. Det kan vara erbjudande om jättevinster eller tiggarbrev eller, som i mitt fall, bedrägisk stöld av mailkonto. /Bästa Tänk om

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar