lördag 10 oktober 2009

Synd, två mål men ett noll i baken. / Bästa Tänk om

Så gick det som det gick. Vi var lika bra men förlorade, fick in två mål varav åtminstone ett dömdes bort av något skumma domare. Jo, jag såg alla hands som danskarna inte blir avblåsta för.

Två straff, minst. Å andra sidan, det var en jävligt bra match med tempo, tanke och suverän dansk taktik med kantspel och crossbollar. Henke Larsson var som vanligt jättebra, fixade ett mål utan att göra mål - knapp offside - , och var en ständigt oroskälla. Zlatan hade tre man på sig hela tiden, inte lätt att göra nåt då, men passet till Henkes mål var klass.

Jaja, inte lätt att vinna på bortaplan med 40 000 åskådare, och det var just det som avgjorde idag. Jag tackar svenska och danska lagen för en jäkla bra match, kul att se, snabb, tuff och teknisk från båda håll. Lilla frun hukade i soffan medan jag ropade och hejade. Så kan det vara i fotbollens värld. Bästa Tänk om

2 kommentarer:

  1. Hej
    Jag såg inte matchen och det kanske var lika bra det.
    i-)

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt, Gunnar. Fast det var en riktigt bra match ändå. Önksar att jag inte varit svensk eller dansk, jo dansk såhär i efterhand. Tråkigt med allt gnäll på Lagerbäck, den här matchen avgjordes av domarna - oavgjort hade varit rättvist.

    SvaraRadera