fredag 16 oktober 2009

Lilla Frun på fast mark!!! / Bästa Tänk om

Uppe!!! Inte med tuppen, ute med Lilla Frun!!! Lilla frun ligger i badet, värmer sig efter kallblåst och snöglopp. Jag viker segel i vardagsrummet.

Men Calle Bildt bryr sig inte om kvinnofrågan. Skiter i hur männen huserar med kvinnor runt om i världen. Sån är han. Jag häller upp parfymerat bad åt min kvinna, lagar sedan mat åt henne ochbjuder henne gott vin. Sån är han. Sån är jag. Ibland funderar jag om vi inte skulle byta uppdrag då och då, bara för balansens skull.

Denna gång tog vi upp henne med masten på. Har aldrig gjort det förr, men av- och pamastning kräver ett antal pigga personer, just de som inte fanns idag. Vi får se, det är ett test.

Själv har jag alltid masten på, om lilla frun skulle vilja segla. Jag ligger fast förtöjd i äktenskapshamnen till dess hon gör loss. Det är inte svårare än så, aldrig svårare än så. Tänk att män inte kan begripa det.

Nå, blev filosofisk. Men blir det när båtar ska upp eller tvärtom. Det borde allmänt sjösättas mer än tas upp. idér, tankar, idéer behöver sjösättas. Idag finns tamejtusan inte en enda fräsch idé eller tanke i politiken eller samhället. Kortsiktighet råder och budget är budskapet. Jag lever inte av budget, och budget har aldrig utvecklat nånting nånsin.

Alltså, var rädd om era båtar, lyssna inte till ekonomer, skit i bankerna som vill skinna er (mest Swedbank) och lev som ni vill, inte som andra lär!!! Och - om ni vill bli litet klokare och ha kul på samma gång - Läs Greiderbloggen!!! Det gör jag. / Bästa Tänk om

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar