fredag 14 augusti 2009

Vad har Israel med Europa att göra?

Det var en gång en Hitler och en massaker på judar, zigenare, kommunister och andra mindre värda människor. 6 miljoner judar mördades.

Det finns idag ett Israel, en stat för endast judar. Staten är dels Europas dåliga samvete, dels USA´s ambition att skapa ett brofäste i Mellanöstern.

På något för mig obegripligt sätt fortsätter Israel med Hitlers politik, fast mot palestinier som råkade bo just där. Palestinska hus i Jerusalem - där de alltid bott - rivs och folk ställs på gatan. I hela den övriga världen kallas ett sådant beteende för "etnisk rensning".

Jag har svårt att begripa att vi ska spela fotboll mot Israel, delta i melodifestivalen med Israel, handla eller ens ha diplomatiska kontakter med det rasistiska Israel. Vi vill ju inte ha med Iran att göra, inte med Nordkorea? Varför med Israel? Varför med Saudi-Arabien?

FN´s konvention om mänskliga rättigheter blir alltmer löjlig. FN borde ha intervenerat i Israel och Palestina för länge sen. De borde ha funnits i Kongo där banditgängen från Rwanda får hålla på med dödande och övergrepp på kvinnor varje dag. De borde...

Jag köper inget från Israel, kollar noga först. Vet att det mesta är palestinska varor med Israels stämpel, men köper inte ändå. Vi gnäller över Iran, men inte över Israel som Europa själv skapat med stöd från USA. Vilken dubbelmoral! / Bästa Tänk om

11 kommentarer:

  1. Den förtryckte övertar förtryckarens tankar och metoder... och vi låter det ske för det är skillnad på folk och folk...
    FN är ett skämt idag och stavas USA!
    Leo Beata

    SvaraRadera
  2. Dubbelmoral var ordet! Det är bedrövligt helt enkelt.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Thorn, så är det. Leo, ett jäkla skit är det. Undvik allt som luktar Israel, den enda staten i världen där rasismen är statsbildande. Hur kunde vi gå med på det 1948, hur kan vi fortfarande gå med på skiten? Uno

    SvaraRadera
  4. Ja, vi borde inte ha någonting med Israel att göra alls.

    SvaraRadera
  5. Helt rätt Uno...Isrtael gör idag exakt det de själva blev utsatta för under Hitlerepoken. De drar sig inte ens för att skjuta civila palestinier som viftar med vitt flagg...fan, hyckleriet och dubbelmoralen är övertydlig och Sverige, EU blundar...allt p.g.a. ett stormaktspel från USA som fullständigt skiter i de mänskliga rättigheterna när det passar!
    Du har rätt FN borde anekterat Israel för länge sedan och löst konflikten!

    Må gott!

    SvaraRadera
  6. Så länge det finns folk som tycker att de är för mer än andra, så kommer vansinnigheterna att fortsätta är jag rädd för. När sen andra ser vinster i eländet, så gör det ju inte saken bättre.
    Det finns folk till allt ta mig f-n.

    Nu över till något helt annat,
    - nämligen GRATTIS på namnsdagen UNO!

    SvaraRadera
  7. Badaren - hade ingen aning om detta! Tack nu ut till planken och målningen. Kramar frår Uno

    SvaraRadera
  8. Måste erkänna att det var Hilmer bror min som tipsade mig om din namnsdag...
    Äras den som äras bör! :)
    Men det - hoppas jag - förringar väl inte mitt grattis..?

    SvaraRadera
  9. Hej

    Jag köper heller inte varor från Israel. Och det är en viss uppoffring faktiskt eftersom jag tidigare köpte en hel del vegetariskt från Hälsans kök som kommer därifrån.
    Önskar Dig en fin helg och en bra vecka!
    i-)

    SvaraRadera
  10. Hälsa Hilmer. Han verkar vara alertare än jag tom. Uno

    SvaraRadera
  11. Gunnar, samma här vad gäller bojkott av Israel. Köpte heller inte från Sydafrika, och bojkottade även fransk vin under en period. Uno

    SvaraRadera