fredag 12 mars 2010

Vart tar dom vägen?

Vargen har lagt av, eller nästan. Badaren badar och bloggar inte. Puppe har lagt ner och föreläser om nykterhetens fördelar. Andra liksom halvbloggar, men inte med samma frenesi som när det begav sig.

Alla utom en:
Dan Greider!!! Han har hittat sitt medium!!! Redan tidigare var han en bra bildskapare, nu är kan kongenial!!!

Språket därtill. Dan kryddar bilder med språk, låter ord och linjer leka med varann för att ge den slutligt dräpande satiren.

Den dag nån vågar anställa honom som just satiriker kommer den tidningens/tv-kanalens/websidans upplagor att slå i taket. Investerare kommer att söka sig dit. Just när allt blivit just så kommersiellt att äckelnivån närmar sig sticker Dan.

Blir möjligen redaktör för Eslövs Allehanda eller utbildar afrikaner i Ghana i kosten att bruka bild/ord i samhällets tjänst. Men då är han redan som Mankell en ikon, precis en sån som vi vanliga behöver för att orka gnälla på maktens skiterier.

Försvinn inte, Dan. Fortsätt fast du säkert kommer att få jobb inför valet. Dom behöver dig, men vi behöver dig mångfalt mer. / Bästa (i hela världen) Tänk om

4 kommentarer:

  1. Du har fått jobbet!
    Jobbet som min agent!
    Fria händer!
    Mycket folk!
    Du öser ur din kunskapens källa!
    Jag sitter i min hall och bloggar!
    Alla (nästan!) inkomster till smarta projekt!
    It´s a deal???
    Dan

    SvaraRadera
  2. A Deal!!! Sämre nissar har jag jobbat för. Knappast bättre om lilla frun undantas.

    SvaraRadera
  3. ...men hon är ju en nissa!

    SvaraRadera
  4. Jag vill se Dans bilder i tidningar, på affischer, på flygblad, på nätet. Jag önskar jag kunde vara behjälplig, dock jag gör så gott jag kan.

    SvaraRadera