torsdag 15 september 2011

Hunden sover

Hunden sover. Det gäller att vara alert, då kan man diska eller skriva på bloggen. Hunden sover är fint, men litet skrämmande med tanke på att han vid uppvaknandet genast vill ha mat och därefter kissa/bajsa.

Själv kissar jag och bajsar också, men mer civiliserat och i därför gjorda utrymmen. Hunden kissar och bajsar där han står - låt honom stå rätt!!!

För doggen är kiss en signal, ett språk, ett sätt att visa sin doggighet på. För doggen är bajs just skit, inget annat.

Bajs för oss är litet hemligt, luktar illa, pratar man inte om fast man pratar skit.
Att bajsa på sig är det värsta som kan hända, utom för långlopplöpare!!! Hörde en kommentar:

Ja fick rännskiten, satte mig bakom varannan bil, men vann ändå!

Ståhl hette han nog, från Åhus och jag vill minnas att loppet var Stockholm maraton. Jag försökte följa Ståhl en gång när jag bodde i Åhus. Orkade femhundra meter, sen var jag helt körd. Facit: Försök inte springa om maratonlöpare!

På tal om maratonlöpare. Carl Bildt! Snacka om löpare, politisk maraton, han ger inte upp, gör sig osynlig när så krävs, synlig när han själv vill, men är alltid alert med rätt ord i fel tid.
Jag undrar hur kan kan tillåtas fortsätta.

Bildt behöver inte jobba, kan ligga och lata sig om han vill, men ändå. Är det girigheten, den att sitta både vid makten och makten, den politiska och den ekonomiska?

Visst är det skumt att just Bildt har suttit i Gazprom (bygger ledningar under österhavet) och Lundin Oil (utvinner olja i fattiga afrikanska länder).

Kan han vara neutral i Ogadenprovinsen? Kan han vara neutral när det gäller relationerna till Ryssland via Österhavet?

Nä, det kan han inte. Alltså kan han heller inte vara utrikesminister, men det är ju vad han är. Skumt, eller enna?

Nå, Svante sträcker på sig, maten har sugit vatten en stund. Nu börjar det bli time för en riktig dust med verkligheten. Se upp, snart kommer vi, Svante och Husse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar