onsdag 30 november 2011

En hunds morgon

Hej! Jag är hund här. Woffmaster. Nu sover jag, men däremellan woffar jag, busar, tar strumpor och tofflor, sliter ut diverse bitvänliga ting ur hyllorna.


I går en hit med husses gamla foto som jag massakrerade direkt. Husse ska inte ha nåt bakliv! Bara framliv som husse till en liten fredlig och snäll dogg.

Ovanför mig svävar en lampa. Lyser på en diskbänk, och där, just där, anar jag doften av Royal Canin, sniff, och ett ägg!!!

Hundens liv är komplicerat, men kan sammanfattas med MAT! För en Golden är det självklart. Jag växer, brukar jag skälla till husse. Jag blir mognare, woffar jag till matte.

I går hoppade jag upp i soffan direkt. Fick inte. Sen hoppade jag upp i sängen direkt, fick inte. Vad är det för liv? Nej till allt.

I Morse doftade jag in en myslukt i parken. Hittade källan, en godskit! Hade knappt fått den i munnen innan husses jävla hand tog ut den. Är han inte klok? Handlar det inte om återvinning? Fattar inget, men husse tvättade händerna extra noga sen han gett mig hemkomstgodiset, leverbitar!

Den som lever får se, lever man lever levern!

Som sagt, dagen har bara börjat. Jag vilar inför nästa dust med dumhusse (vill bara koppla mig).
Nu är riset snart klart, nu börjar han med frikadellerna, de underbara som jag knappt hinner smaka innan de hamnat i min fina och mjuka mage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar