måndag 28 november 2011

Svantes helg

Husse och matte (bästa kvinnan jag vet) åkte Borås i torsdags kväll. Skulle nån invigning. Borås Kulturhus heter det, vet inte vad det betyder, men vet att åka bil är kul korta bitar, tråkiga långa.

Blev lång resa. Låg i skuffen. Vad säger det om hundens plats i familjen? Åkte Laxbutiken, paus. Husse och matte åt lax, jag åt hundmat. Orättvist!

Sen till en stor våning i Borås. Fina mattor, god mat som inte jag fick, snälla människor dock. Sov hela natten på en fin matta!


Sen ut igen till skuffen, satt av och till medan matte träffade folk, husse var ute och kollade mig. Regn, det regnar nästan alltid i Borås.


Sista gången husse var där och skjutsade folk var när Reutersvärd invigde sin Non-Violence i hällregn, nu invigde han en ny staty i hällregn medan jag fick se på mellan alla roliga bitben, alla roliga gubbar och gummor som ville kela med mig, alla nästanmattar med tårar i ögonen.

Reutersvärd själv satt i sin stol och kollade, mig såg han inte. Nå, skuffen på en bil är också ett hem.

Hemresan gick fint. Jag sket i Falkenberg, väl hemma såg jag på matte som såg på Teve.

Lördag var sisådär. IKEA för matte och husse, hemma för mig. Blev rädd. Blåsten! Allt bullrade och smällde. När dom kom hem ville jag knappt gå ut. Skylten som sade advokat smällde, fy fan. Sen kissade jag fort, sket fort och ville in.

I dag var det helt OK. Vattnet efter stormen högt, jag kunde plaska fint i kanten av kanalen. Ramlade i, men vaffan. Upp igen och på löven, kvistarna, fåglarna som jag aldrig kan fånga och dessutom diverse drivmat, dvs. rester av förpackningar och annat kul.


Nu har husse köpt nymat, snart blir det äta och festa igen. En hund har koll på läget, det har inte hussar eller mattar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar