fredag 18 november 2011

Gråhundväder...

Gick gatorna i morse. Tråkigt. Inte ett borttappat köttben, inte en McDonaldspåse, inte ens tuggummi.

Husse hade lyckligtvis små levergodisar som ha sprätte ut när jag gjorde det jag skulle, dvs. kissa, skita och komma på kommando. Han tror att jag är lurad, är jag inte alls. Jag bluffar, vet att en snäll hund får god mat.

Mötte en ettrig liten parvel, la mig på rygg så att han fick härja litet. Sen, fort upp, slänga fram tassarna så att han fick se vad tyngd innebär.

Får medicin. Veterinären (en hygglig typ som heter Dragan) gav mig receptet. Tio dagars medicinering, begriper inte hur i helsicke dom får i mig tabletterna, jag äter ju bara små goa köttbullar!

Tog in en gran igår. Det är ju jul. Huset fullt av barr, I like that. Nja en kvist var det, men barrig för en halv skog. Bet och slet, mitt jobb enligt mina gener.

I morse krattade matte och sen husse hela golvet med nåt dom kallar sopkvast, men enligt mig är en fiende som ska förgöras. Som jag jobbade, de fick gömma borsten bakom hörnet till mattes dusch.

Mattes dusch är en hödpunkt. Jag får sitta och kolla, slicka litet mattehud här och var, få en vattensläng hit och dit, mest i huvet. Fint.

Husse vill att jag ska duscha idag, jaha, nähä. Han får jobba på det. Jag jobbar inte, jag är fina doggen, min uppgift i familjen. Jobbigt nog, nu går jag i sömn, tack för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar