onsdag 2 november 2011

Husse gick upp i natt. Bra, jag hade skitit på golvet. Brukar inte göra så, men brukar inte heller få strömming.

Fisken simmade liksom ut under natten. Husse var klok nog att nosa sig till orsaken. Vad kul att se honom klockan två, naken, och sur.

Sen torkade han upp min finskit. Två stora blaffor, är jag stolt eller?

Nå viktigare än att jag nu inte fick full ranson. Bara litet sketet ris och ett ägg. Närmast jag kommer en fågel.

Nu ligger jag och kontemplerar, vi gör ofta så vi hundar, det är därför vi blir så kloka.

I morse fick jag se en dogg, stor som sjutton, ville hugga direkt, men husse sa "sitt".

Jag satt. Att sitta kan betyda godis. Gjorde det också. Sopgubben hade sopat klart när vi kom. Inte en fimp att tugga.

Uppe igen strök husse mattes kläder. Fint, där finns en ryamatta som nästan är liksom gräs. Jag tuggar, drar i trådarna, mjukt och fint, lyckas sno flera fina ylletrådar att äta.
Nu ligger jag, vilar på mina lagrar. Jag vet ju min stjärnstatus.
Varje liten minsta utgång betyder klappa, prata, bli smekt och i bästa fall klappad över hela valpmagen. När blir jag en hel hund villa jag knulla löptikar och sånt?

Vet inte, har inte ens lärt mig att lyfta benet när jag kissar. Man kan kissa ändå. Tjafs med kissestilen, antingen kissar man eller inte.

Nu vill jag ha en bra dag med husse. Träffa Malte, Otto och de andra vilda doggarna som jag klarar att övermanna. Stora doggar bör hålla sig inne.

Vi hundar känner våra hussar/mattar bättre än de tror. I morse skulle matte resa bort. Visste det, satt och liksom kliade mig nära henne. Röda väskan fram betyder resa. Husses snabbstykning av kläder gör allt tydligare.

Varför får inte jag följa med på konferenser (god mat), möten (fikabröd) eller resor (kul att kolla doggarna i diverse länder)?

Kommer så småningom säger matte. Finns bara nu, säger jag på ett ganska skälligt sätt. Morrar dessutom (väcker viss respekt).
  • Nå, jag är en skånehund,
  • lever i nuet, bryr mig bara om varje sekund,
  • För mig är tiden förevigt rund
  • och jag själv en resenär i Malmö stad.
Adjö och välkommen åter
Kommer igen när jag vaknat.
Svante Hund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar