lördag 20 februari 2010

Snöhelvete och nya OS-krasch.

Som det snöar!!! Har skottat bara för att finna att jag måste börja om på nytt. Nu vågar jag inte längre, tänk om jag tappar lungan igen.

Ska nog försöka skotta fram bilens senare, dock. Miljöbilar ska möta miljö, så är det bara - fick fram den lille bilen, halkade runt på oplogade gator och inser det omöjliga - idag ska man inte köra bil!

Nå, tänker också på Järbyn. Ännu en jäkla smäll i den jäkla backen. Det är nåt skumt med den. Aldrig har jag sett Super G så så fort, rena störtloppet. Kanske åkarna är skumma som vågar för mycket.

Sen ramlade Kalla. Igen!!! Men kom 8:a ändå. Tur att Haag stod på benen, fräck körning på slutet, modigt, bära eller brista. Sånt gillar jag.

Hockeylaget klarade sig med hjärtat i halsgropen. Tänk att det ska vara så svårt att hålla tempo. Tänk att det ska va så lätt att nästan tappa allt. Inte första gången laget spelat så tempofattigt.

Vi får tacka Alredsson för segern, de övriga verkade mest vara ute på ett träningspass. Inte ens Foppa kunde få fart under grillorna.

Så ser jag fram emot kvällens övningar. Litet utför igen, men bragdgumman Anja. Kan bli kul, bara hon står på benen och hittar rätt mellan pinnarna. Skidherrarna är jag mer tveksam över, hoppas jag har fel.

3 kommentarer:

  1. Skidherrarna stod för ännu en bragd! ;-) ...och visst börjar man bli trött på snön, jag kan inte minnas att vi haft ett snödjup på 60cm är nere sedan 1960-talet...och mer är tydligen på g!

    Ta det lugnt med snöskottningen, du får vara rädd om dig!
    Må gott!

    SvaraRadera
  2. Det var häftigt, jag kände pulsen slå när Olssson drog iväg och de andra låg och bromsade, precis som Tour de France vid en utbrytning. Fräckt och kul, fa att Olsson orkade ta en bronspeng efter att ha dragit i femton km. Uno i halvottan

    SvaraRadera
  3. jag tror alla män förvandlas till snöskottar-bob. Men hur går det att skotta när du är skadad? ta det isy.. is..

    kram anki

    SvaraRadera