onsdag 17 februari 2010

Bort med slöjan, Tjejer!!!

Nu har jag tänkt klart. Ingen kvinna ska täcka sitt ansikte! Vacklade mellan frihet och frihet. Friheten vann. Det kan aldrig vara en frihet att täcka sig! Täckelserna är ett tvång och ett fängelse.
Dessutom är det sjukt! Sjukast är att argumenten handlar om religion!
Det finns inte en enda religion som vill förtrycka kvinnor, inte ens i Koranen. Visa mig den suran i så fall!

Brist på D-vitamin hos somaliska kvinnor är ett tydligt tecken. Deras hud får aldrig se solen!
Dessa kvinnor får aldrig känna den härliga mjukheten av salt vatten mot naken hud. Varför?

Det är argument numero två: vissa män vill äga sina kvinnor. Vem vill äga någon annan? Bara slavägare.
Vissa män vill äga sina döttrar så mycket att de hellre dödar dem än förlorar kontrollen.

Slöjan, inte den enkla över håret, den känns helt OK, utan den täckande, är ett otyg, oavsett om tyget är av god kvalitet.

Det var allt. De fega och sketna män som inte tillåter sina kvinnor eller döttrar att leva sina egna liv är inte bättre än Hitler eller den där idioten (också från Österrrike) som låste in sin dotter och våldtog henne i källaren!!! / Bästa Tänk om på länge...

4 kommentarer:

  1. Bravo, bravo, bravo! Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, Uno. Slöjan går inte riktigt att jämföra burkan som stänger in kvinnan i ett fängelse av tyg.

    Dock, så länge båda är ett tvång är också de båda ett otyg. Jag tycker det är tragiskt att en del av kvinnors identitet ska sitta i att inte få visa håret. Därmed inte sagt att jag inte kan acceptera det.

    SvaraRadera
  3. Boa - lilla frun jobbade en tid i Alexandria. När hon började sitt projekt hade ingen kvinna slöja, och en tränade varje dag genom jogging. Efter ett år hade alla kvinnor slöja. Idag vete fan om de ens vågar finnas. De besökte oss här i Göteborg, funkade, de kände sig friare, men sen... När jag väl kom in i gänget var slöjan - bara slöja - genomgående hos varje kvinna. Lilla frun fick sina gl

    SvaraRadera