fredag 19 februari 2010

Bragden!!!


Anja, detta lilla mentala muskelknippe från Tärnaby i Västerbotten (Stenmarks och Stig Strands hemby) har gjort BRAGDEN!!!

Ena dan satt jag med hjärtat i halsgropen och såg henne flyga okontrollerat i 60 meter. Farten var klart över hundra. Hon klarade naturligtvis inte att hålla balansen utan föll i vad som måste betecknas en rejäl krasch. Överlevde hon, undrade jag skräckfullt.

Jaha, trodde jag, det var Anjas sista OS. Nu åker hon hem och vårdar sig. Skulle jag ha gjort. Men inte Anja. Segare virke får man leta efter.

Aftonbladet har skrivit om bragden. Bra gjort!

Jag säger som jag sagt! Anja är det häftigaste i OS. Bronsmedalj efter en sån jäkla smäll!!!
Anja är från och med nu min svenske favoritidrottare, trots Henke Larsson (han får bli tvåa) och alla andra duktiga idrottsmän och kvinnor. Anja for ever!!!

4 kommentarer:

  1. Hon är inte bara ett mentalt muskelknippe. Det var väl de rejäla musklerna som skyddade hennes skelett från att gå i tusen bitar.

    SvaraRadera
  2. Imse - håller med. Hon är tamentusan rena muskelknippet också fysiskt. Vicken tjej, och sälen gjorde hon dessutom. Uno

    SvaraRadera
  3. Ja det är nog bara hon som skulle komma på tanken att starta efter en sån flygtur.

    SvaraRadera
  4. Min granne, Nisse, tyckte att hon måste vara dumdristig. Kan vara så, men utan dumdristighet blir nog ingen medalj vunnen i störlopp. Påt igen! Hade hon väntat en dag extra kunde det ha varit kört. Uno

    SvaraRadera