fredag 9 april 2010

Bra gjort, Grönlund. Landskrona vinner!

Jahapp, det var den debatten, den ständigt avbrytande debattlederskan, den publiken. Men något skilde. Ämnet var viktigare än andra. Publiken var seriösare, mer inlevande. Tror ni mig inte så kan man se debatten på SVT Play. Den är värd att ses igen, men borde ha varit tre timmar längre.

Fa polisens förklaringar om att "mäta tryggheten" låter löjligt. Snart säger dom att det som hänt nästan inte har skett.

Innan han, som jag, rakat håret...
Min favvis är naturligtvis Ray Grönlund. Finländare som är skåning. En gång var jag hedersmedlem i finska bastuklubben i Hässleholmen i Borås. Tuffa sittningar. Idag, denna fredag, ska jag ta fram hårklipparn och fixa luggen, eller frånvaron av lugg. Hyvvä.

Jag kommer att rösta vänster i höst!!! Vänstern är mycket mer än Ohly.
Kolla även denna blogg!

Bra jobbat Ray. Inte lätt att få repliken bland alla proffspolitiker, en moderat dam och en från Folkes Parti vill jag minnas. Men du tog den och skötte den fint. Med såna som Grönlund ser jag ett hopp för Landskrona och Sverige. Unga politiker som vill och kan!

7 kommentarer:

  1. Sov som bäst när viktiga spörsmål diskuterades. Jag hoppas det går att se debatten i SVT Play.
    Önskar dig en riktigt bra dag!

    SvaraRadera
  2. Jag såg inte debatten men kanske kollar jag på SVT-play.
    Annars tänkte jag strax ta en promenad i det vackra vårvädret.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Var vaken men höll i gengäld på att missa dagens tvättid för lakan. Så kan det gå. Bra väder idag, jättefint.

    SvaraRadera
  4. Tack själv Ray!!! Du var bra!!! Uno

    SvaraRadera
  5. Uno, det så klart det inte är. Det var du som tipsade mig om programmet. Vi tipsar varann, ger varandra idéer om teman osv. Det är bra!
    Dans drömtext är förbaskat bra, i uppbyggnad osv. Den mannen kan även författa.

    SvaraRadera
  6. Dan är ett geni!!! Det finns inte gott om Danar i världen.

    SvaraRadera