fredag 2 december 2011

Svante badar

Regn idag. Kul. Betyder pölar! Plask och smask för en Golden som jag. Var golden när vi gick ut, blev brownie efter en kvart. Husse höll knappt att få tag på mig när jag tänkte rymma till fiskehoddorna.

Tyvärr är husse snabb, en sprinter. Hann ifatt mig, den rackaren. Jag är ännu ingen sprinter, men jobbar på det. En vacker dag (eller regnig) kommer jag att slå honom.

Sen hittade vi en brun hund, fin att jobba på, hussen var mer tveksam. Sen gick vi till en man med kratta. Älskar krattor, att busa med och jobba på. Fina bett kan det bli.

Mannen krattade löv. Älskar löv som blåser i vinden, brukar fånga dem, tror nog att de är fåglar. Vad vet jag? Mannen var vänlig, satt och krattade gatstenar medan husse pratade, dvs. jag pillar upp allt eländigt gräs som vill växa mellan stenarna, äter och mår jättebra.

Fibrer säger husse, gräs säger jag som brukar äta hans eländiga monsterabuskar här hemma.

Nu har jag duschat igen. Fint. Förr fick dom tvinga mig in i duschen, nu hoppar jag upp frivilligt och gärna. Sätter mig fint så att den goda vattnet kommer åt mina private parts (engelska, låter litet anständigare).

Nu har jag bitit husses händer, tagit diverse trasor från toaletterna, ätit min gudomliga mat (Royal Canin) och lagt mig i hallen i väntan på matte (tror jag).

Vi hundar är busiga. Ska vara busiga. Är expert på att hitta bitsaker ut garderoben, ur skohyllan, ur allt annat som kan vara tillgängligt. En sport rentav. Ficktjuveri på ett hittills oanad nivå.

Min mun känner det mesta, slänger ut en käft och fångar en mössa, en vante, en socka, lätt som en plätt. Trött, ska sova, minnas och tänka ut nästa bus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar