fredag 10 december 2010

Prata 3

Hej och hå. Vi åker Sri Lanka över julen. Första julen ohemma. Alltid massor av trams och trims annars. Middagar, dessa middagar, dessa små trevliga möten med familj och släkt hoppar vi över i år. Vi hoppar faktiskt över året också. Åker i år och kommer hem nästa år. Fräckt.


Kollat alla tänkbara sista minutenresor, hittade en fin till Goa, men då blev det visumtvång. Det hinner man inte med i sista minuten. Sri Lanka är nästan Indien.

Tamilbråket är avslutat, tack och lov. Höll faktiskt på tamilerna, men verkligheten är som den är. Smilla Katt får det bra med mormor Pia. Hon får inte lämnas, såna är katter, behöver sina människor. Vi får det bra på nån tsunamiskyddad strand nånstans som vi inte ännu vet.


Fiskespöt ska med trots lilla fruns små protester. Måste fånga fisk i Indiska Oceanen, självklart för mig, osjälvklart för en icke fiskande fru som gärna äter den fisk jag lyckas fånga.

Snön på grannens tak ligger kvar. Har tom förmerat sig och hotar alla undergående människor. Fattar inte att de låter den ligga trots mina tillsägelser. Tonvis av is kommer att falla nångång.

Nä, nu ska jag skriva färdigt min lilla drapa till vännen Edo Bumba. Det handlar om mitt favoritband Sauti Sol. De spelade in en skiva när de var i Sverige i somras. Nu ska den lanseras.


Kul med småprat såhär på datorn. Lilla frun och jag gick nyss ända till Malmös stadhus, fin väg, spikrak, 70-talshus och sen en skum undergång för att komma fram. Inte underligt att Malmöborna inte vet var deras stadshus ligger.

Nu ska jag snart till hoddorna. Förkylningen är bara halv emot igår, och snoret har runnit nästan klart, hoppas jag. Men först Edo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar