lördag 30 januari 2010

Polisen potatisgris och jag har permission / Bästa Tänk om

Potatisgrisar finns tydligen ännu. Ett svin till polischef sitter häktad för sexbrott, antagligen fler än sex. Hans namn skrivs i kvällsblaskorna som aldrig kan lära sig att man måste vara dömd innan man är skyldig.

Skit samma. Svin är svin om än i gyllne uniformer. Lika illa är det med nya Osmo Valldofallet. En intagen har hastigt avlidit i polisers vård. I min stad Göteborg, dessutom.

Piketbiffarna i min stad spar inte på krutet när de får nån att slå. Men fast åker de inte trots det. Det räcker inte med att polisen lyckats spåra en brottsling i sina led, många finns kvar som sabbar för alla de renhåriga snutar som vill göra ett bra jobb utan att vara kriminella. Första utredningen var ett typiskt beställningsarbete poliser och åklagare emellan.

Själv har jag slang i lungan. En kul apparat kopplad till en ventil. Heimlich heter uppfinningen. Tysk och mycket hemlig. På måndag morron ska jag inställa mig till tjänstgöring på avd. 10 rum 16 på Sahlgrenska.

Arbetet som patient är tufft. Man ska ringa, man ska svälja tabletter, man måste upp redan kvart över fem för provtagning, och man måste ha blod om nån vill tappa ut litet.

Och man ska äta maten!!! Och man måste göra som sjukgymnasten säger. Tur att personalen är både tålmodig och vänlig i alla lägen.

Lyckades duscha. Lilla frun hjälpte till som tur var. Hellre ren än älg, eller vad det heter. Nu väntar jag på att samma fru ska köra oss till biografen Draken. Här ska kollas film. På tal om ren heter vr nya bil Ren Ault (uttalas ren å, dvs miljöbil). Må väl därute i landet och håll hårt i lungan!

2 kommentarer:

  1. Potatisgrisar kommer alltid att finnas, även om de inte är överrepresenterade. Rötäggen finns överallt, så även i regeringskansliet.
    Det värsta är när de börjar skydda varann, då blir det riktigt otäckt. Eller när ministrar sitter på andra stolar än deras egna, och nickar och bockar utan minsta skrupel.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  2. Berlusconi tar ändå priset. Bra att domarna protesterar mot svinet. Märkligt att maffian kan dominera hela södra Italien genom sina företag och skumraskaffärer, märkligt. När ska Bandidos ta över sin första vårdcentral? Uno

    SvaraRadera