söndag 5 september 2010

Vakna Svenska Folk!!!

Jasså, ni har redan vaknat. Det är kanske bara jag som inte märkt det. Är det jag som sover? I så fall hoppas jag verkligen att alliansens ledning i opinionsmätningarna bara är en mardröm.

Nå, jag tog in våra två dagstidningar, SvD och GP. Tjocka. Något att bläddra i, tänkte jag vid morronkaffet bara för att finna att mardrömmen visade sig vara sann. Alliansen leder!

Två borgerliga tidningar tog jag in. Hade jag haft DN också skulle de ha blivit tre. Hade jag möjligen varit så informationssugen att jag haft Sydsvenskan därtill hade de varit fyra som alla hyllat alliansens politik.

Kan det helt enkelt vara så att sossarna sålde makten med sina tidningar? När 90% av informationen i medierna hyllar alliansen är det faktiskt något av ett under att nästan 50% vill ha en ny regering.

Trots Mona! Trots att både vänsterpartiet och de gröna finns där.

Jag antar att svenskarna inte är helt spåniga. Bara hälften låter sig ju luras av medierna. I andra länder är det fler. Berlusconi äger nästan alla medier i Italien, Zlatan inkluderad. Så har han också makten...

Nå, vi svenskar är alltså inte så fördummade att alla tror på medierna. Bra. Nu ska vi också visa att vi är ännu klokare, ännu vidsyntare, ännu mänskligare och empatiska.

Vi ska visa dom att 90% av medierna inte slår ens hälften av folket.
Vågar du? Det finns inget att förlora men ett liv att vinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar