onsdag 27 oktober 2010

Korruption!!!

Arkelstens resa betalas av Shell.

Nyhus, ordförande för kultur och fritid i Göteborg, avgår.

Sverige ligger inte längre bäst till när det gäller korruption i Europa.

Italien har rasat till botteläge. Berlusconi är mästermyglaren.
I Göteborg, där jag bor, har alla känt till myglandet. Grabbar klappar grabbar på ryggen i bastun, typ. Ryggen och ryggen... Evenemang for ever, kultur for nothing.

Den lilla staden Borås har betydligt mer livaktig kultur än Göteborg.

Men så är det. Money talks. En löjlig utställning om renässansen får kosta skjortan medan staden Göteborgs eget konstmuseum svälter. Trots läget mitt i stan.
Ett tag ville kulturchefen tom. lägga ner verksamheten!

Nu avgår Nyhus. Tack för det eller? Vem kommer näst? Vem vågar ta strid för den vanliga människan i en stad där money talks? Frölunda hockey köpte nyss en spelare från Borås.

Nä, jag drar till Malmö.
Kanske blir jag skjuten vid en mörk busshållplats, men jag slipper Göteborgs inkrökta kulturmaffia.

4 kommentarer:

  1. ..hee..hee..Rätt så Uno!!!Fighting spirit hör jag.
    Ha Det Gott och så låter du Malmö börja brinna av läsariver istället!!!!

    SvaraRadera
  2. Varför slita på den privata marknaden, när man kan tjäna storkovan som politiker?

    Profithungern hos politiker eskalerar mot oanade höjder.

    If you help me" ("You scratch my back") ,
    I will help you too ("I'll scratch yours").

    SvaraRadera
  3. Sant, badare. Är säkert inte bättre i Malmö, men liksom mindre och omfattligare. Havet på ena sidan , Möllan å andra. Götet kröker sig med älven, tar sina turer i utmarkerna i norr och öster, vrider sig runt sin egen axel på ett nästan oöverskådligt sätt. Nån Ilmar Reepalu har vi inte, men Göran sätter sina spår ännu. Det lär finnas fina abborrar i kanalen, tar med spöt nästa varv.

    SvaraRadera
  4. Såna är de allihop det spelar ingen roll om det är höger eller vänster.

    SvaraRadera