tisdag 20 mars 2012

Är jag rasist?

Grunnar på det. Husse säger att jag föredrar vissa doggar framför andra. Vet inte det.

Bland mina favoriter finns bl.a. en dvärgtax (tror jag) som heter Bosse och är tik.
Där finns ett antal små fransoser, dvs franska bulldoggar. Där finns terrier och en blandrasnisse som heter Zeke.

Men, och nu ska vara rak, jag föredrar en Golden när jag möter någon. Flat coated är pest. Ännu värre är Pitbull eller Amstaff. Går omvägar när vi ser nån.

Men om jag leker med en dvärgtax när goldentikvalpen Isa passerar är valet givet. Jag leker helst med Isa, och hon leker med mig. Andra göre sig inget besvär. Vi kan varann, jag och Isa, vet hur man ska brottas och har mycket roligare än med en sketen terrier.
Här är jag med matte...
Jo, jag är nog litet rasist, har lärt mig av husse och matte tror jag. När en annan golden passerar säger dom: "Oj så fin! Vilken trevlig valp, precis som Svante".

Får dom se en Amstaff säger dom: "Usch, farlig hund, vi går en annan väg!"

Tro fan att jag är inriktad på Golden!

Undrar om människorna är likadana. Om människovalparna lyssnar och lär när deras hussar/mattar säger "usch vilken svartskalle!" eller säger: "där går en riktig svensk!"

Tror det. Dom är väl som jag, valpar lär av de äldre. Min kultur är mattes och husses. Barnens/människorvalparnas värderingar/kultur är deras föräldrars.

Jag brukar ibland busa med rottweilers, med blandraser, det funkar också. Boxrar är kul, boxar mig i magen, men jag ger igen, brottas jättebra.

Men husse och matte blir nervösa då. Kan det ha nån inverkan på mig? Jag tror det. Nu ska jag snart äta, har inte tid att skriva mer. Isa kan vara i parken vid lunchtid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar